Tábor pro skauty a skautky (Diblíci a Blechy), 30. 7. – 13. 8. 2022 – podrobné informace

SKAUTSKÝ TÁBOR DOLNÍ JELENÍ 2022 INFORMACE SKAUTI A SKAUTKY (BLECHY A DIBLÍCI) 30. 7. – 13. 8. 2022 

PROSÍME O PODROBNÉ PŘEČTENÍ A DODRŽENÍ VŠECH POKYNŮ! 

I. ZÁKLADNÍ INFORMACE O KONANÉM TÁBOŘE 

1) TERMÍN – Tábor se uskuteční od soboty 30. 7. do soboty 13. 8. 2022 

2)MÍSTO KONÁNÍ – Tábořiště Dolní Jelení, cca 10 km od Holic, odkaz na mapy.cz: https://mapy.cz/s/mugolezeke , Souřadnice GPS: 49.5714483N, 16.1984544E 

Webové stránky tábořiště: https://www.skauti-pardubice.cz/zakladny/horni-jeleni/

3) TÁBOŘIŠTĚ – Bude se jednat o klasický tábor v přírodě na louce v podsadových stanech (po 2 osobách), bez elektřiny. Nedaleko je rybník, tábořiště je obklopeno lesem a loukami. Pitná voda bude dovážena od hasičů v Dolním Jelení nebo ze studny na tábořišti. Celý tábor bude probíhat v souladu s hygienickou vyhláškou o zotavovacích akcích č. 106/2001 Sb. V táboře bude zajištěno mytí teplou vodou. Na bezpečnost dohlížejí vůdci s dlouholetou zkušeností s vedením družiny, oddílu i tábora. Celý pobyt bude přítomen zdravotník s platnou kvalifikací. Děti se budou stravovat podle připraveného a vyváženého jídelníčku. Jídlo bude podáváno 5x denně. Pití bude přístupné 24 hod denně. 

4) LEGENDA – To je něco co si necháme pro sebe.

5) PŘIHLÁŠKA – Vyplněnou závaznou přihlášku a zdravotní dotazník je potřeba odevzdat nejpozději do 30. 6. 2022 (v papírové podobě kvůli podpisům) – v euroobalu do schránky na dveřích klubovny. 

6) CENA – Cena za celý tábor činí 3.300,- Kč. Peníze je potřeba zaplatit nejpozději do 30. 6. 2022 (a lépe dříve). Peníze se platí na bankovní účet střediska: 1200368349/0800, variabilní symbol: [RODNÉ ČÍSLO DÍTĚTE], poznámka pro příjemce je „Tábor 2022 – [JMÉNO DÍTĚTE]“. Potvrzení Vám bude vystaveno na žádost – k tomu kontaktujte Přecedu (varlout.preceda@seznam.cz), hospodáře střediska nebo hlavního vedoucího tábora. V ceně tábora je ubytování, pití a jídlo 5x denně, materiál a vybavení na chod tábora. Pozdější platba či pozdě donesená přihláška bez předchozí domluvy znamená to, že Vaše dítě už na tábor nebude moci jet. 

7) SRAZ – Sejdeme se společně v sobotu odpoledne až přímo na tábořišti. Rodiči musí své děti na tábor dovést sami. Předpokládáme, že od 15h již budeme na tábořišti mít vše připravené a od této doby do 17:00 můžete kdykoliv děti přivézt. V případě jakékoliv změny Vás budeme informovat. 

8) NÁVRAT – Nezajišťujeme dětem odvoz domů z tábora. Oficiální konec tábora je v sobotu 13. 8. 2022 v dopoledních hodinách předáním dětí rodičům přímo v tábořišti. V případě potřeby lze odjet i v pátek večer. Pokud si dítě nemůžete vyzvednout, informujte o tom vedení tábora, nejlépe co nejdříve a napište to i do závazné přihlášky. 

9) VEDENÍ TÁBORA – Tábor pořádá organizace Junák – český skaut, středisko Holice, z.s., se sídlem Palackého 1173, Holice. Hlavní vedoucím je Martin Svatoň – Quert (605 769 244, mautin.svaton@gmail.com), zástupkyně vedoucího tábora je Tereza Formánková (731 027 564, terkaformankova@email.cz). Jakékoli dotazy řešte nejlépe s nimi. Jinak se děti na táboře mohou těšit na svoje rádce a mnoho dalších vedoucích. 

II. PODROBNĚJŠÍ INFORMACE O KONANÉM TÁBOŘE 

1) COVID-19 – Jsme si vědomi současné situace s COVID-19 a snažíme se udělat tábor pro Vaše děti i pro vedoucí co nejbezpečnější. Budeme se řídit všemi hygienicko-protiepidemickými opatřeními stanovenými pro letní tábory v roce 2022. Nicméně s ohledem na nepředvídaný vývoj koronavirové situace a ještě méně předvídatelný vývoj vládních a jiných zdravotních opaření jsme nuceni přijmout níže uvedená opatření, s nimiž odevzdáním přihlášky na tábor souhlasíte: 

– V případě, že podmínkou účasti dítěte na táboře bude negativní antigenní či PCR test, tak tyto testy zařizují a hradí sami rodiče (v takovém případě doporučujeme si včas rezervovat termín k odběru). 

– V případě, že by bylo nařízeno děti průběžně testovat na táboře, zajistí rodiče na své náklady antigenní testy v potřebném počtu, které dětem s sebou přibalí. 

– V případě, že tábory budou zakázány a my budeme nuceni tábor ještě před jeho zahájením zrušit, vrátíme Vám 90 % z uhrazené ceny tábora. Zbylých 10 % si ponecháme na zmírnění naší ztráty, jelikož již nyní musíme v souvislosti s přípravami na tábor činit nezbytné výdaje. 

– V případě, že budeme nucení z jakéhokoli důvodu zrušit tábor v jeho průběhu (zejména z důvodu, že na táboře dojde k výskytu infekce COVID-19 a zrušení tábora nám bude nařízeno, bude akce ukončena bez vrácení účastnického poplatku ani jeho poměrné části

– V případě, že budou povoleny jen tábory do určitého počtu dětí tak, že všichni přihlášení by jet nemohli, určíme „vyvolené“ děti tak, že primárně vezmeme na tábor děti, které jedou na celou dobu tábora, a z těchto učiníme výběr podle pořadí toho, kdo dříve podal přihlášku a současně uhradil cenu

Při příjezdu na tábor bude dítěti změřena teplota, a pokud bude vykazovat příznaky nemoci, nebude na tábor přijato (může se na tábor připojit v jeho průběhu na kladném stanovisku hygienické stanice, resp. obvodního lékaře). Pokud Vaše dítě náhle onemocní či se vyskytnou závažné důvody, proč na tábor nepojede, prosíme, informujte nás co nejrychleji. V obou situacích Vám bude vrácena poměrná část ceny vůči poměrné části financí, které nebyly doposud v rámci tábora vynaloženy (vezměte však na vědomí, že těsně před začátkem

tábora již bude většina výdajů na tábor vynaložena, a reálně tak lze hovořit o vrácení peněz za (část) jídla). 

– Tradičně pak budou děti při příjezdu na tábor prohlédnuty od vší. V případě nalezení vší nebo hníd ho bohužel nebudeme moci přijmout na tábor a budete ho muset dovézt až po odvšivení. V takovém případě nevracíme uhrazenou cenu, resp. neposkytujeme ani slevu

2) ÚČAST DÍTĚTE NA ČÁSTI TÁBORA – Kdyby dítě mohlo z jakýchkoli důvodů jen na část tábora, domluvte se prosím s hlavním vedoucím – lépe, když se bude moci zúčastnit jen půlky tábora než vůbec. Cena tábora se v takovém případě stanoví dohodou. 

3) JÍDLO DĚTEM – Prosíme, nedávejte s sebou dětem jídlo, které se brzy kazí či roztéká, vařit jim budeme, co nejlépe umíme. Během tábora budeme jíst zdravě, jídelníček uzpůsobíme aktivitám dětí, ale bude hodně zeleniny, ovoce a zdravých surovin. Proto Vás prosíme o omezení sladkostí. Nechceme to zakázat úplně, ale vězte, že o děti bude dobře postaráno a cukr budou přijímat spíše z ovoce než ze sušenek. 

4) EKO STOPA – Rádi bychom vám připomněli, že se i letos snažíme dělat tábor šetrný k přírodě a ekologický. Proto prosím dětem nekupujte obyčejné mycí prostředky. My ekologické mycí prostředky nakoupíme a moc rádi se s dětmi o ně podělíme. Na táboře budeme eliminovat odpad, proto nedávejte dětem zbytečné věci na jedno použití (např. igelit pod postel kupte pevný tuhý, co vydrží více táborů a ne ten, co se po 14 dnech vyhodí). 

5) NÁVŠTĚVNÍ DEN – I s ohledem na COVID-19 se návštěvní den konat nebude, prosíme všechny, abyste to dodržovali a nejezdili se za dětmi jen tak podívat. Budou v dobrých rukou, a kdyby se něco dělo, ozveme se Vám, děti to bez Vás určitě tu chvíli vydrží a Vy si alespoň odpočinete. 

6) ZÁVĚREČNÝ OHEŇ – V pátek 12. 8. 2022 by měl proběhnout tradiční závěrečný slavnostní oheň, nicméně vzhledem k situaci ohledně COVID-19 nyní nevíme, zda bude možné závěrečný oheň i pro rodiče uspořádat či za jakých podmínek. V případě, že by toto povoleno nebylo, byli by rodiče informováni a své děti byste si vyzvedli na konci tábora (tzn. v sobotu 13. 8. v dopoledních hodinách). Prozatím ale pracujeme s variantou, kdy se k nám přidáte a společný závěrečný oheň se uskuteční. Příjezd si prosím naplánujte mezi 17:00 až 18:00 hodinou. Slavnostní oheň bude začínat asi ve 20:00. Tento večer bývá spojen s tím, že rodiče přespávají v táboře a v sobotu dopoledne je hromadný odjezd i s dětmi. Pokud to bude jen trochu možné, prosíme, neplánujte odjezd už v pátek. Dovezte si s sebou vlastní buřty a chleba pro Vás (pro děti zajistíme). Rodiče spí v táboře ve vlastních stanech, tedy nutný i vlastní spací pytel a karimatka. Následující den bude odjezd z tábora, popř. nám můžete pomoci s balením, což je nadmíru vítáno. V den příjezdu rodičů bude ze silnice označena cedulí odbočka k tábořišti. Počítejte s tím, že s ohledem na tamější příjezdovou cestu a terén nebude pravděpodobně moci většina aut zajet k tábořišti a bude nucena parkovat v okolí. Rádi bychom Vás poprosili, abyste si na závěrečný oheň nevozili alkohol. Jsme skautský tábor, dětem se snažíme vštěpovat určité hodnoty a neradi bychom naše dvoutýdenní soužití s přírodou zakončili v alkoholovém opojení. Pro kuřáky bude vyhrazeno místo stranou od tábora. 

III. VÝZBROJ A VYBAVENÍ 

1) NEBRAT – Na tábor nedávejte dětem žádné elektronické přístroje (elektronické hry, mobilní telefony, mp3 přehrávače apod.). Pokud i tak bude mít dítě nějakou věc z výše uvedených, nebereme za ni žádnou zodpovědnost. Tábor je bez elektřiny. Nejlépe je věci zabalit do kufru či cestovní tašky (lepší kufr – lépe se ve stanu skladuje a otevírá, ale ať není moc vysoký (max. 20 cm), aby se vešel pod postel, u malých dětí necháváme kufr na posteli u nohou).

2) S SEBOU: 

– spací pytel, karimatka/samonafukovačka, eventuálně i deka na chladné noci (dle kvality spacáku) – nestačí alumatka (postel je tvrdá), dva kusy igelitu (cca 2×1 metr, jeden je na dřevěnou palandu pod karimatku a druhý pod kufr na zem), polštářek, hodí se i kapsář do stanu na drobnosti (spíše menší na podsadu do uličky – vysoká je cca metr); 

– vhodná obuv – sandály, pevné prochozené (naimpregnované) boty vhodné na puťák, boty na sport a holínky; 

– vhodné oblečení – dostatečné množství spodního prádla, ponožek (i tlusté do zimy a na spaní, punčocháče), trička, tílka, mikina, svetr, tepláky, kraťasy, oblečení na spaní, tenčí bunda (větrovka/softshelka), pokrývka hlavy (proti slunci), sluneční brýle. Někdy se hodí i čepice a rukavice, starší plavky. Počítejte s tím, že jsme neustále venku, nejsou vhodné křiklavé barvy a drahé a nové věci; 

– pláštěnka – je opravdu nezbytná! (v případě jemné igelitové raději dvě), pytlík na špinavé prádlo (ne igelit, nejlepší je hadrová taška se stahováním), ručník – nejlépe jeden malý a osuška, plavky, kapesníky; 

– hygienické potřeby – kartáček, pasta, hřeben, repelent, krém na opalování, jelení lůj (mýdlo/ sprcháč/ šampon mít nemusí, leda ekologické – jinak děti dostanou ekologické mycí prostředky šetřící přírodu na táboře). Alespoň 5 ks roušek/respirátorů v popsaném pytlíku (připravte i pytlík na použité roušky!), příruční dezinfekci – podepsanou, v případě nařízení i vlastní antigenní test(y); 

– léky, které dítě užívá (nejlépe v nějaké krabičce – nadepsané jménem a způsobem užívání); 

– skautský kroj – kdo má (ke kroji je nutné mít tmavé kalhoty/kraťasy nejlépe hnědé či tmavě zelené barvy), kdo nemá kroj, tak alespoň turbánek a skautský šátek modrý šátek s bordovým okrajem. Turbánek, šátek i nášivky na kroj lze zakoupit u Mrňouse – katerina.majcova@gmail.com nebo na webu (http://www.junshop.cz/). Cena šátku je 125,- Kč a turbánku 29,- Kč. Ti, co nemají kroj, ať si k šátku vezmou jedno jednobarevné světlé (nejlépe béžové, hnědé) tričko na nástupy; 

– modré střediskové tričko VYKROČ (kdo má)

– kapesné (stačí 100,- Kč), známky na dopisy, obálky (s nadepsanou adresou) a papíry na dopisy; 

– deník/ zápisník/ trhací blok, propisky, tužky, pastelky, fixy, nůžky, stezku, skautské časopisy (chodí-li Vám do schránky); 

– uzlovačka (kdo nemá, stačí provaz cca 2 m dlouhý), 3 m prádelní šňůra na vypnutí do stanu, kus provázku, KPZ (kdo má), dřevěné ramínko na kroj, pár kolíčků na prádlo, šátek (jiný než krojový – nejlépe čtyřcípý), buzola/kompas (kdo má), nožík, osobní lékárničku (kdo má), šitíčko pro táborové potřeby (nitě, jehly, špendlíky, zavírací špendlík, nůžtičky); 

– baterka (nejlépe čelovka) a náhradní baterie – nutné na hlídky a noční programy; 

– láhev na pití (podepsat, min 1l), menší batůžek na výlet/na cestu, krosnu/větší batoh na puťák (proběhne dvoudenní putovní výlet do přírody s přespáním venku pod celtami, celty zařídíme, obtížnost bude uzpůsobena dětem) – aby se s ním dala nést karimatka, spacák, oblečení a jídlo a pití. (Doporučujeme investovat do cca 50l krosny s dobrým zádovým systémem a bederním pasem, levnější nabízí např. Decathlon či někdy lze sehnat v akci v Lidlu); 

– ešus, plastovou misku (300 – 500ml), lžíci (eventuálně i malou lžičku), hrníček, utěrku (vše podepsané, nejlépe tak, aby i vedoucí poznali, komu ešus patří, často se všechno při mytí plete), škrabku na brambory;

– kdo chce, tak hudební nástroj, zpěvníčky (např. z minulých táborů), knížku, plyšáčka, deskové hry, karty, něco, čím obohatíte ostatní na táboře. 

3) POVINNÉ DOKUMENTY – dítě musí být na tábor vybaveno: 

kartičkou pojišťovny (kopie nebo originál) se zdravotním očkovacím průkazem; 

– potvrzením od dětského lékaře o způsobilosti účastnit se letního stanového tábora (formulář je přiložen) – odevzdejte společně s přihláškou nebo až při odjezdu. Nesmí být starší než 2 roky; 

– potvrzením o bezinfekčnosti (nutný podpis zákonného zástupce s datem odjezdu na tábor). Pozor! Letos se kvůli Covidu-19 jedná o malinko jiný formulář než v minulých letech a je nutné mít s sebou přesně tento! 

souhlas rodičů s poskytováním informací o zdravotním stavu dítěte; 

– není vyloučeno, že dle přijatých opatření bude dítě muset prokázat negativní test na COVID-19 určitého stáří (ať již antigenní či PCR). 

Přihlášku a zdravotní deník je třeba odevzdat dopředu (termíny viz výše), ostatní nejpozději při odjezdu na tábor. 

Pokud Vaše dítě přijede na tábor později, musí být potvrzení o bezinfekčnosti podepsáno v den příjezdu a všechny dokumenty jsou vyžadovány taktéž; 

DOKUMENTY NA STAŽENÍ:

IV. POMOC 

Pokud chcete našemu táboru jakkoliv pomoci, což bychom velice uvítali, můžete se informovat na tel. čísle 605 769 244 (Martin Svatoň). Pomoc může být finanční, materiální nebo fyzická při stavbě či balení tábora. Materiální může být například: papírnické potřeby, drogerie (jar, houbičky, staré utěrky atp.), potraviny, zelenina a ovoce (jestli někdo pěstujete vlastní). Jestliže již víte o nějakém daru na tábor, kontaktujte nás prosím co nejdříve. Již brzy budeme nakupovat věci na tábor, takže bychom se potřebovali přesně domluvit, aby se nestalo, že něco budeme mít vícekrát, než je potřeba. Darovací smlouvu na požádání vystavíme. Všem předem děkujeme! 

V. ADRESA 

Poštu budeme pravidelně vyzvedávat a předávat dětem. Poslední poštu pošlete tak, aby v pátek před koncem tábora dorazila na poštu. Psát jim můžete na tuto adresu: 

Skautský tábor Holice – [jméno dítěte]

Pošta Horní Jelení

náměstí Komenského 97

533 74 Horní Jelení 

Děkujeme za Vaši přízeň a těšíme se na další spolupráci! 

V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit na kontakty výše uvedené! Tým tábora 202