Tábor Heřmanův Městec 2023 – PODROBNÉ INFORMACE

I. ZÁKLADNÍ INFORMACE O KONANÉM TÁBOŘE 

1) TERMÍN – Tábor se uskuteční

  • od soboty 8. 7. do soboty 22. 7. 2023 pro světlušky, vlčata, skauty a skautky
  • od neděle 9. 7. do pátku 14. 7. 2023 pro benjamínky (co vede Jitka Kosařová – Šuperka)

2) MÍSTO KONÁNÍ – Tábořiště v Kostelci u Heřmanova Městce, cca 35 km od Holic

Souřadnice GPS: 49.9229417N, 15.6355239E – https://mapy.cz/s/menetumora

Webové stránky tábořiště: https://strediskoleknin.skauting.cz/o-nas/taboriste-srub/#Informace-srub

3) TÁBOŘIŠTĚ – Bude se jednat o klasický tábor v přírodě na louce v podsadových stanech (po 2 osobách), bez elektřiny. Nedaleko je rybník, tábořiště je obklopeno lesem a loukami. Pitná voda bude dovážena z hydrantu v Kostelci u Heřmanova Městce. Celý tábor bude probíhat v souladu s hygienickou vyhláškou o zotavovacích akcích č. 106/2001 Sb. V táboře bude zajištěno mytí teplou vodou. Na bezpečnost dohlížejí vůdci s dlouholetou zkušeností s vedením družiny, oddílu i tábora. Celý pobyt bude přítomen zdravotník s platnou kvalifikací. Děti se budou stravovat podle připraveného a vyváženého jídelníčku. Jídlo bude podáváno 5x denně. Pití bude přístupné 24 hod denně. 

4) LEGENDA – To je něco, co si necháme pro sebe. 🙂

5) PŘIHLÁŠKAVyplněnou závaznou přihlášku a zdravotní dotazník je potřeba odevzdat nejpozději do 23. 6. 2023 (v papírové podobě kvůli podpisům) – v euroobalu do schránky na dveřích klubovny případně rádcům do vlastních rukou. 

6) CENA – Cena za celý tábor:

  • pro světlušky, vlčata, skauty a skautky činí 4.300,- Kč.
  • pro benjamínky 1.600,- Kč.

Peníze je potřeba zaplatit nejpozději do 23. 6. 2023 (a lépe dříve). Peníze se platí na bankovní účet střediska: 1200368349/0800, variabilní symbol: [RODNÉ ČÍSLO DÍTĚTE], poznámka pro příjemce je „Tábor 2023 – [JMÉNO DÍTĚTE]“. Potvrzení Vám bude vystaveno na žádost – k tomu kontaktujte Přecedu (varlout.preceda@seznam.cz), hospodáře střediska a zároveň hlavního vedoucího tábora. V ceně tábora je ubytování, pití a jídlo 5x denně, materiál a vybavení na chod tábora. Pozdější platba či pozdě donesená přihláška bez předchozí domluvy znamená to, že Vaše dítě už na tábor nebude moci jet. 

7) SRAZ

  • pro světlušky, vlčata, skauty, skautky – sobota 8. 7. 2023 – 8:30 (sobota 8.7.2023) na vlakovém nádraží v Holicích. V případě jakékoliv změny Vás budeme informovat. 
  • pro benjamínky – neděle 9. 7. 2023 – !! nezajišťujeme dětem odvoz na tábor !! Děti dovezte, rposíme, přímo na místo tábora v neděli 9. 7. 2023 do 11 hodin. Zabalte batůžek (na cestu na tábor bude obsahovat pití, pláštěnku a svačinku)

8) NÁVRATNezajišťujeme dětem odvoz domů z tábora. Pokud si dítě nemůžete vyzvednout, informujte o tom vedení tábora, nejlépe co nejdříve a napište to i do závazné přihlášky. Oficiální konec tábora je

  • pro svělušky, vlčata, skauty a skautky – v sobotu 22. 7. 2023 v dopoledních hodinách předáním dětí rodičům přímo v tábořišti. V případě potřeby lze odjet i v pátek večer.
  • pro benjamínky – Oficiální konec tábora je v pátek 14. 7. 2023 mezi 15:30 až 17:00 předáním dětí rodičům přímo v tábořišti.

9) VEDENÍ TÁBORATábor pořádá organizace Junák – český skaut, středisko Holice, z.s., se sídlem Palackého 1173, Holice. Hlavní vedoucím je Jan Lokvenc (“Přeceda”) (605 237 671, varlout.preceda@seznam.cz), zástupkyně vedoucího tábora je Vladimíra Zdeňková (722 744 374, vladka.zdenkova@skaut.cz). Vedoucí pro družinu Benjamínků je Jitka Kosařová – „Šuperka“ (776 302 943). Jakékoli dotazy řešte nejlépe s nimi. Jinak se děti na táboře mohou těšit na svoje rádce a mnoho dalších vedoucích. 

II. PODROBNĚJŠÍ INFORMACE O KONANÉM TÁBOŘE 

1) Dítě, které bude vykazovat příznaky nemoci, nebude na tábor přijato (může se na tábor připojit v jeho průběhu). Pokud Vaše dítě náhle onemocní či se vyskytnou závažné důvody, proč na tábor nepojede, prosíme, informujte nás co nejrychleji. V obou situacích Vám bude vrácena část ceny tábora (vezměte však na vědomí, že těsně před začátkem tábora již bývá řada (fixních) výdajů na tábor vynaložena, a nelze tak očekávat vrácení celé částky ani čistě její matematický poměr).

Tradičně pak budou děti při příjezdu na tábor prohlédnuty od vší. V případě nalezení vší nebo hníd ho bohužel nebudeme moci přijmout na tábor a budete ho muset dovézt až po odvšivení. V takovém případě nevracíme uhrazenou cenu, resp. neposkytujeme ani slevu

2) ÚČAST DÍTĚTE NA ČÁSTI TÁBORA Kdyby dítě mohlo z jakýchkoli důvodů jen na část tábora, domluvte se prosím s hlavním vedoucím – lépe, když se bude moci zúčastnit jen půlky tábora než vůbec. Cena tábora se v takovém případě stanoví dohodou. 

3) JÍDLO DĚTEM Prosíme, nedávejte s sebou dětem jídlo, které se brzy kazí či roztéká, vařit jim budeme, co nejlépe umíme. Během tábora budeme jíst zdravě, jídelníček uzpůsobíme aktivitám dětí, ale bude hodně zeleniny, ovoce a zdravých surovin. Proto Vás prosíme o omezení sladkostí. Nechceme to zakázat úplně, ale vězte, že o děti bude dobře postaráno a cukr budou přijímat spíše z ovoce než ze sušenek. 

4) EKO STOPA – Rádi bychom vám připomněli, že se i letos snažíme dělat tábor šetrný k přírodě a ekologický. Proto prosím dětem nekupujte obyčejné mycí prostředky. My ekologické mycí prostředky nakoupíme a moc rádi se s dětmi o ně podělíme. Na táboře budeme eliminovat odpad, proto nedávejte dětem zbytečné věci na jedno použití (např. igelit pod postel kupte pevný tuhý, co vydrží více táborů a ne ten, co se po 14 dnech vyhodí). 

5) NÁVŠTĚVNÍ DEN – Návštěvní den konat nebude, prosíme všechny, abyste to dodržovali a nejezdili se za dětmi jen tak podívat. Budou v dobrých rukou, a kdyby se něco dělo, ozveme se Vám, děti to bez Vás určitě tu chvíli vydrží a Vy si alespoň odpočinete. 

6) ZÁVĚREČNÝ OHEŇ (pro světlušky, vlčata, sakuty, skautky a jejich rodiče) V pátek 21. 7. 2023 proběhne tradiční závěrečný slavnostní oheň. Příjezd si prosím naplánujte mezi 17:00 až 18:00 hodinou. Slavnostní oheň bude začínat asi ve 20:00. Tento večer bývá spojen s tím, že rodiče přespávají v táboře a v sobotu dopoledne je hromadný odjezd i s dětmi. Pokud to bude jen trochu možné, prosíme, neplánujte odjezd už v pátek. Dovezte si s sebou vlastní buřty a chleba pro Vás (pro děti zajistíme). Rodiče spí v táboře ve vlastních stanech, tedy nutný i vlastní spací pytel a karimatka. Následující den bude odjezd z tábora, popř. nám můžete pomoci s balením, což je nadmíru vítáno. V den příjezdu rodičů bude ze silnice označena cedulí odbočka k tábořišti. Počítejte s tím, že s ohledem na tamější příjezdovou cestu a terén nebude pravděpodobně moci většina aut zajet k tábořišti a bude nucena parkovat v okolí. Rádi bychom Vás poprosili, abyste si na závěrečný oheň nevozili alkohol. Jsme skautský tábor, dětem se snažíme vštěpovat určité hodnoty a neradi bychom naše dvoutýdenní soužití s přírodou zakončili v alkoholovém opojení. Pro kuřáky bude vyhrazeno místo stranou od tábora.

 

III. VÝZBROJ A VYBAVENÍ 

Nejlépe je věci zabalit do kufru či cestovní tašky (lepší kufr – lépe se ve stanu skladuje a otevírá, ale ať není moc vysoký (max. 25 cm), aby se vešel pod postel, u malých dětí necháváme kufr na posteli u nohou).

1) NEBRAT – Na tábor nedávejte dětem žádné elektronické přístroje (elektronické hry, mobilní telefony, mp3 přehrávače apod.). Pokud i tak bude mít dítě nějakou věc z výše uvedených, nebereme za ni žádnou zodpovědnost. Tábor je bez elektřiny.

2) S SEBOU: 

– spací pytel, karimatka/samonafukovačka, eventuálně i deka na chladné noci (dle kvality spacáku) – nestačí alumatka (postel je tvrdá), dva kusy igelitu (cca 2×1 metr, jeden je na dřevěnou palandu pod karimatku a druhý pod kufr na zem), polštářek, hodí se i kapsář do stanu na drobnosti (spíše menší na podsadu do uličky – vysoká je cca metr); 

– vhodná obuv – sandály, pevné prochozené (naimpregnované) boty vhodné na puťák (neplatí pro benjamínky), boty na sport a holínky; 

– vhodné oblečení – dostatečné množství spodního prádla, ponožek (i tlusté do zimy a na spaní, punčocháče), trička, tílka, mikina, svetr, tepláky, kraťasy, oblečení na spaní, tenčí bunda (větrovka/softshelka), pokrývka hlavy (proti slunci), sluneční brýle. Někdy se hodí i čepice a rukavice, starší plavky. Počítejte s tím, že jsme neustále venku, nejsou vhodné křiklavé barvy a drahé a nové věci; 

– pláštěnka – je opravdu nezbytná! (v případě jemné igelitové raději dvě), pytlík na špinavé prádlo (ne igelit, nejlepší je hadrová taška se stahováním), ručník – nejlépe jeden malý a osuška, plavky, kapesníky; 

– hygienické potřeby – kartáček, pasta, hřeben, repelent, krém na opalování, jelení lůj (mýdlo/ sprcháč/ šampon mít nemusí, leda ekologické – jinak děti dostanou ekologické mycí prostředky šetřící přírodu na táboře).

– léky, které dítě užívá (nejlépe v nějaké krabičce – nadepsané jménem a způsobem užívání); 

skautský kroj – kdo má (ke kroji je nutné mít tmavé kalhoty/kraťasy nejlépe hnědé či tmavě zelené barvy), kdo nemá kroj, tak alespoň turbánek a skautský šátek dle věkové kategorie. Turbánek, šátek i nášivky na kroj lze zakoupit u Mrňouse – katerina.majcova@gmail.com nebo na webu (http://www.junshop.cz/). Ti, co nemají kroj, ať si k šátku vezmou jedno jednobarevné světlé (nejlépe béžové, hnědé) tričko na nástupy; 

– kapesné (stačí 100,- Kč, možná do města ani nepůjdeme), známky na dopisy, obálky (s nadepsanou adresou) a papíry na dopisy; 

– deník/ zápisník/ trhací blok, propisky/ tužky, pastelky/fixy, nůžky, stezku (benjamínci: Pěšinku benjamínů), skautské časopisy (chodí-li Vám do schránky); 

– uzlovačka (kdo nemá, stačí provaz cca 2 m dlouhý), 3 m prádelní šňůra na vypnutí do stanu, kus provázku, KPZ (kdo má), dřevěné ramínko na kroj, pár kolíčků na prádlo, šátek (jiný než krojový – nejlépe čtyřcípý), buzola/kompas (kdo má), nožík, osobní lékárničku (kdo má), šitíčko pro táborové potřeby (nitě, jehly, špendlíky, zavírací špendlík, nůžtičky);  (tento odstavec neplatí pro benjamínky, resp.vezměte jen to co uznáte za vhodné)

– baterka (nejlépe čelovka) a náhradní baterie – nutné na hlídky a noční programy; 

– láhev na pití (podepsat, min 1l), menší batůžek na výlet/na cestu, krosnu/větší batoh na puťák (nepatí pro benjamínky; proběhne dvoudenní putovní výlet do přírody s přespáním venku pod celtami, celty zařídíme, obtížnost bude uzpůsobena dětem) – aby se s ním dala nést karimatka, spacák, oblečení a jídlo a pití. (Doporučujeme investovat do cca 50l krosny s dobrým zádovým systémem a bederním pasem, levnější nabízí např. Decathlon či někdy lze sehnat v akci v Lidlu); 

– ešus, plastovou misku (300 – 500ml), lžíci (eventuálně i malou lžičku), hrníček, utěrku (vše podepsané, nejlépe tak, aby i vedoucí poznali, komu ešus patří, často se všechno při mytí plete), škrabku na brambory;

– benjamínci: bílé tričko – budeme si zdobit táborové triko na památku

– kdo chce, tak hudební nástroj, zpěvníčky (např. z minulých táborů), knížku, plyšáčka, deskové hry, karty, něco, čím obohatíte ostatní na táboře. 

3) POVINNÉ DOKUMENTY – dítě musí být na tábor vybaveno: 

kartičkou pojišťovny (kopie nebo originál) se zdravotním očkovacím průkazem; 

– potvrzením od dětského lékaře o způsobilosti účastnit se letního stanového tábora (formulář je přiložen viz níže) – odevzdejte společně s přihláškou. Nesmí být starší než 2 roky; NA TÁBOR MŮŽEME VZÍT JEN DĚTI, CO SE PODROBILI POVINNÉMU OČKOVÁNÍ.

– potvrzením o bezinfekčnosti (nutný podpis zákonného zástupce s datem odjezdu na tábor).

souhlas rodičů s poskytováním informací o zdravotním stavu dítěte; 

Přihlášku a zdravotní deník je třeba odevzdat dopředu (termíny viz výše), ostatní nejpozději při odjezdu na tábor. 

Pokud Vaše dítě přijede na tábor později, musí být potvrzení o bezinfekčnosti podepsáno v den příjezdu a všechny dokumenty jsou vyžadovány taktéž; 

!!! dokumenty na stažení !!!

A) příhláška pro světlušky, vlčata, skauty a skautky

B) příhláška pro benjamínky

C) souhlas a bezinfekčnost

D) posudek o zdravotní způsobilosti od dětského lékaře

IV. POMOC 

Pokud chcete našemu táboru jakkoliv pomoci, což bychom velice uvítali, můžete se informovat na tel. čísle  605 237 671, Jan Lokvenc. Pomoc může být finanční, materiální nebo fyzická při stavbě či balení tábora. Materiální může být například: papírnické potřeby, drogerie (jar, houbičky, staré utěrky atp.), potraviny, zelenina a ovoce (jestli někdo pěstujete vlastní). Jestliže již víte o nějakém daru na tábor, kontaktujte nás prosím co nejdříve. Již brzy budeme nakupovat věci na tábor, takže bychom se potřebovali přesně domluvit, aby se nestalo, že něco budeme mít vícekrát, než je potřeba. Darovací smlouvu na požádání vystavíme. Všem předem děkujeme! 

V. ADRESA 

Poštu budeme pravidelně vyzvedávat a předávat dětem. Poslední poštu pošlete tak, aby v pátek před koncem tábora dorazila na poštu. Psát jim můžete na tuto adresu: 

Skautský tábor Holice – [jméno dítěte]

Pošta Heřmanův Městec

Sokolská 268

538 03, Heřmanův Městec

Děkujeme za Vaši přízeň a  těšíme se na další spolupráci! 

V případě jakýchkoliv dotazů  se na nás neváhejte obrátit  na kontakty výše uvedené! 

Tým tábora 2023