Tábor 2021 – podrobné informace + NOVÉ COVID INFO

PROSÍM LETOS O PODROBNÉ PŘEČTENÍ A DODRŽENÍ VŠECH POKYNŮ VZHLEDEM K SITUACI KOLEM KORONAVIRU.  JESTLI CHCEME UDĚLAT TÁBOR BEZPEČNÝ PRO VAŠE DĚTI, MUSÍME SPOLUPRACOVAT A DODRŽOVAT JISTÁ PRAVIDLA. 

(NEJEDNÁ SE O TÁBOR PRO BENJAMÍNKY)


INFORMACE OHLEDNĚ KORONAVIRU – NOVÉ!

Zdá se, že podmínky k pořádání letních táborů jsou finální, takže …! 🙂

A) COVID podmínky pro přijetí dítěte na tábor, které musí dítě splňovat v den přijetí na tábor (alespoň jednu z následujících podmínek):

  • 1. Negativní PCR test nejvýše 7 dní starý – PCR lze prokázat potvrzením od testovací autority/centra –  formou písemného potvrzení nebo SMS nebo výpisu z https://ocko.uzis.cz/ atp. Budeme rádi, když test bude “čertvější”, např. 3-4 dny, ze zákona ale uznáváme test až 7 dní platný při odjezdu na tábor.
  • 2. Nejdříve 22. den od první dávky dvoudávkového očkování, nejdříve 14. den od první dávky jednodávkového očkování – Očkování lze prokázat potvrzením/kartičkou z očkování, covid-pasem, výpisem z https://ocko.uzis.cz/ atp.
  • 3. Nejvýše 180 dnů od laboratorně potvrzené prodělané nákazy – lze prokázat potvrzení o prodělané nemoci atp.

Žádáme rodiče, aby v den předání dítěte předali zároveň i potvrzení o tom, že dítě splňuje některou z COVID podmínek výše uvedených. Za ideální považujeme, pokud to bude předáno ve vytištěné verzi, např. vytištěného screenu SMS zprávy z mobilu atp. – kvůli archivaci. Tato potvrzení nelze nahradit čestným prohlášením a bez jejich předání nebude dítěti umožněna přítomnost na táboře.

Po interní diskuzi jsme se rozhodli neakceptovat antigenní testy (ať již z veřejného testovacího místa, natož samotest). K tomu rozhodnutí nás ve stručnosti vedou tyto skutečnosti:

  • 1. Snažíme se udělat taková opatření, aby byl tábor po dobu jeho konání uzavřený a aby byly minimalizovány vnější kontakty s okolím. Za zásadní v takovém případě považujeme se zvýšenou obezřetností vyloučit, aby na tábor nebylo přijato infikované dítě (či vedoucí). Jen tak může být tábor bezpečný pro Vaše děti.
  • 2. Nemáme v plánu se řídit ministerským doporučením, aby děti byly na táboře udržovány v rozdělených skupinách/ družinách) a aby separovaně podle těchto skupin měly program, oddělené stravování, ubytování, kontakt atp., jinými slovy nehodláme dělat v jednom táboře 2 či více menších „podtáborů“. To by však mělo za důsledek tu pravděpodobnou skutečnost, že pokud by se na táboře COVID objevil, tak by to velmi pravděpodobně dle pokynu hygienické stanice znamenalo karanténu všech účastníků tábora a jeho předčasné ukončení se všemi důsledky z toho plynoucími. Tím spíše chceme být obezřetní.
  • 3. Antigenní testy vykazují oproti PCR testům velmi sníženou efektivitu a vykazují falešnou negativitu, ale bohužel vykazují i falešnou pozitivu. Mj. účastníci, kteří by prokázali svoji negativnu při přijetí na tábor antigenním testem, by se museli každých 7 dní, tj. 2x v průběhu tábora, antigenními testy překontrolovat (u ostatních variant není žádné potřeba v průběhu tábora přetestovávat účastníky).
  • 4. PCR testy jsou minimálně do konce června zdarma a s předstihem jsme o nich informovali stejně jako o vhodnosti rezervace termínu pro testování.

B) Vyšly nové pokyny ohledně obsahu prohlášení o bezinfekčnosti – tímto prosíme, abyste k předešlému formuláři z loňského roku nepřihlíželi a vyplnili nový formulář (viz příloha). Ten obsahuje zároveň upravený formulář souhlasu rodičů s poskytováním informací o zdravotním stavu dítěte doplněný již konkrétní zdravotnice tábora. Prosím, abyste oba tyto formuláře přinesli vyplněné v den odjezdu.

VZOR NOVÉ BEZINFEKČNOSTI A SOUHLASU:

C) Závěrečný oheň –  Závěrečný oheň plánujeme s rodiči, jak bylo avizováno v úvodních pokynech. K účasti u závěrečného ohně nebude u rodičů vyžadováno splnění covidových podmínek, byť to preferujeme – prosíme o účast jen rodiče/sourozence nevykazující známky akutního onemocnění, ideálně i s antigenním testem (není toale nutná podmínka, nebudeme nic kontrolovat).

Závěrečný oheň se bude konat v pátek 16.7.2021, příjezd mezi 17-18 hod. Umístění tábora: https://mapy.cz/s/dolarozefu. Souřadnice GPS: 49.5714483N, 16.1984544E. S sebou vlastní stany/spacáky/karimatky a buřty a chleba pro vás. 
V případě, že nebudete schopni své dítě z tábora odvézt, včas informujte hlavního vedoucího tábora. 

D) Odjezd na tábor – závěrem připomínáme, že při odjezdu na tábor budeme dětem měřit teplotu, kontrolovat vši, vybírat léky, očkovací průkazy, kartičky pojišťovny, potvrzením od dětského lékaře o způsobilosti účastnit se letního stanového tábora (ne starší 2 roky), potvrzením o bezinfekčnosti, souhlas rodičů s poskytováním informací o zdravotním stavu dítěte a prokázání negativity na COVID – viz výše.  Bez těchto dokumentů dítě na tábor nepojede!

Čas a místo odjezdu:

  1. starší skauti a skautky (Raptoři a Vampírky) – sraz  30.6. přímo na tábořišti Lísek. Příjezd možný od 14 hodiny do večera. 
  2. mladší skauti a skautky, světlušky a vlčata – sraz 3.7.v 9:00 na vlakovém nádraží v Holicích, odkud odjedeme společně autobusem. Na cestu skautský šátek/turbánek a Kinedril (kdo je potřeba). Dále malou svačinku a pití – hned v táboře budě oběd – nedělejte dětem řízky apod.!

E) Pošta – dopisy dětem posílejte:

Skautský tábor Holice – (jméno dítěte) – schránka fary

Lísek 45

592 45 Lísek- Lhota 

G) Kontakty během tábora

Jan Lokvenc – 605 237 671

Tereza Kalavská – 737 307 151

Kristýna Sobolová (zdravotník) – 604 646 207


I. ZÁKLADNÍ INFORMACE O KONANÉM TÁBOŘE

1) TERMÍN – Tábor se uskuteční

  • od středy 30. 6. do soboty 17. 7. 2021 – toto platí pro Raptory a Vampírky, kteří se od středy do pátku budou účastnit stavby tábora spolu s prvními vedoucími. Ostatní děti a vedoucí dorazí v sobotu v poledne, kdy začne samotný tábor.
  • od soboty 3. 7. do soboty 17. 7. 2021 – toto platí pro vlčata (Ďáblíci), světlušky (Jasmínky a Příšerky) a mladší skauty (Blechy) a mladší skautky (Diblíci).

2) MÍSTO KONÁNÍ – Tábořiště Lísek (okres Žďár nad Sázavou), cca 74 km od Holic, odkaz na mapy.cz:

https://mapy.cz/s/dolarozefu

Souřadnice GPS: 49.5714483N, 16.1984544E

Webové stránky tábořiště: https://lisek.estranky.cz/

3) TÁBOŘIŠTĚ – Bude se jednat o klasický tábor v přírodě na louce v podsadových stanech (po 2 osobách), bez elektřiny. Nedaleko je rybník, tábořiště je obklopeno lesem a loukami.  Pitná voda bude dovážena z obce Lísek z veřejného vodovodu. Celý tábor bude probíhat v souladu s hygienickou vyhláškou o zotavovacích akcích č. 106/2001 Sb. V táboře bude zajištěno mytí teplou vodou. Na bezpečnost dohlížejí vůdci s dlouholetou zkušeností s vedením družiny, oddílu i tábora. Celý pobyt bude přítomen zdravotník s platnou kvalifikací. Děti se budou stravovat podle připraveného a vyváženého jídelníčku. Jídlo bude podáváno 5x denně. Pití bude přístupné 24 hod denně.

4) LEGENDA – V hlasování vyhrála legenda na téma Kouzelnický svět Harryho Pottera, na který se už můžete těšit! A mějte i hábit 🙂

5) PŘIHLÁŠKA – Vyplněnou závaznou přihlášku a zdravotní dotazník je potřeba odevzdat nejpozději do 11. 6. 2021 (v papírové podobě kvůli podpisům) – v euroobalu do schránky na dveřích klubovny. 

6) CENA – Cena za celý tábor činí 3.000,- Kč. Peníze je potřeba zaplatit nejpozději do 11. 6. 2021 (a lépe dříve). Peníze se platí na bankovní účet střediska: 1200368349/0800, variabilní symbol: [RODNÉ ČÍSLO DÍTĚTE], poznámka pro příjemce je „Tábor 2021 – [JMÉNO DÍTĚTE]“. Potvrzení Vám bude vystaveno na žádost – k tomu kontaktujte Přecedu (varlout.preceda@seznam.cz), hospodáře střediska a hlavního vedoucího tábora. V ceně tábora je doprava na tábor, ubytování v podsadových stanech, pití a jídlo 5x denně, materiál a vybavení na chod tábora. Pozdější platba či pozdě donesená přihláška bez předchozí domluvy znamená to, že Vaše dítě už na tábor nebude moci jet.

7) SRAZ

  • starší skauti a skautky Raptoři a Vampírky – sejdeme se společně ve středu odpoledne 30. 6. 2021 až přímo na tábořišti. Rodiči musí své děti na tábor dovést sami. Další možností je, že děti můžou jet hromadnou dopravou do některého z blízkých měst (např. Nové Město na Moravě), kde bychom je po domluvě vyzvedli auty (případně jim můžeme vzít dodávkou věci), konečně budou-li mít vedoucí místo v autě, můžou je dovést na tábor po domluvě i oni, ale na to nyní nelze vůbec spoléhat, jelikož vedoucí povezou auty primárně materiál a ostatní vedoucí a nyní nevíme, zda a kolik volných míst pro děti bychom měli. Nicméně věříme, že Vaše děti se budou schopny efektivně domluvit, kdo by koho mohl svést a dopravit se tam jim nebude činit problémy. Předpokládáme, že od 14h již budou na tábořišti první vedoucí a od této doby až do večera můžete přijet kdykoli. V případě jakékoliv změny Vás budeme informovat.
  • vlčata (Ďáblíci), světlušky (Jasmínky a Příšerky) a mladší skauty (Blechy) a mladší skautky (Diblíci) – sejdeme se v sobotu 3. 7. 2021 v 9:00 u vlakového nádraží v Holicích, odkud nejpozději v 10:00 odjedeme společně autobusem. Dětem, kterým se v autobuse dělá špatně, dejte prosím Kinderyl. Případně s sebou zabalte dětem do autobusu svačinu a pití, do tábora přijedeme na oběd. 

8) NÁVRAT – Nezajišťujeme dětem odvoz domů z tábora. Oficiální konec tábora je v sobotu 17. 7. 2021 v dopoledních hodinách předáním dětí rodičům přímo v tábořišti. V případě potřeby lze odjet i v pátek večer. Pokud si dítě nemůžete vyzvednout, informujte o tom vedení tábora, nejlépe co nejdříve a napište to i do závazné přihlášky. 

9) VEDENÍ TÁBORA – Tábor pořádá organizace Junák – český skaut, středisko Holice, z.s., se sídlem Palackého 1173, Holice. Hlavní vedoucím je Mgr. Jan Lokvenc – Přeceda (605 237 671, varlout.preceda@seznam.cz), zástupkyně vedoucího tábora je Tereza KalavskáSluníčko (737 307 151, terkakalavska@seznam.cz). Jakékoli dotazy řešte nejlépe s nimi. Jinak se děti na táboře mohou těšit na svoje rádce a mnoho dalších vedoucích.


II. PODROBNĚJŠÍ INFORMACE O KONANÉM TÁBOŘE

1)  COVID-19 – Jsme si vědomi současné situace s COVID-19 a snažíme se udělat tábor pro Vaše děti i pro vedoucí co nejbezpečnější. Budeme se řídit všemi hygienicko-protiepidemickými opatřeními stanovenými pro letní tábory v roce 2021. Nicméně s ohledem na nepředvídaný vývoj koronavirové situace a ještě méně předvídatelný vývoj vládních a jiných zdravotních opaření jsme nuceni přijmout níže uvedená opatření, s nimiž odevzdáním přihlášky na tábor souhlasíte:

  • V případě, že podmínkou účasti dítěte na táboře bude negativní antigenní či PCR test, tak tyto testy zařizují a hradí sami rodiče (v takovém případě doporučujeme si včas rezervovat termín k odběru).
  • V případě, že budeme nucení z jakéhokoli důvodu zrušit tábor v jeho průběhu (zejména z důvodu, že na táboře dojde k výskytu infekce COVID-19 a zrušení tábora nám bude nařízeno, bude akce ukončena bez vrácení účastnického poplatku ani jeho poměrné části
  • Při odjezdu na tábor bude dítěti změřena teplota, a pokud bude vykazovat příznaky nemoci, nebude na tábor přijato (může se na tábor připojit v jeho průběhu na kladném stanovisku hygienické stanice, resp. obvodního lékaře). Pokud Vaše dítě náhle onemocní či se vyskytnou závažné důvody, proč na tábor nepojede, prosíme, informujte nás co nejrychleji. V obou situacích Vám bude vrácena poměrná část ceny vůči poměrné části financí, které nebyly doposud v rámci tábora vynaloženy (vezměte však na vědomí, že těsně před začátkem tábora již bude většina výdajů na tábor vynaložena, a reálně tak lze hovořit o vrácení peněz za (část) jídla).
  • Tradičně pak budou děti před odjezdem na tábor prohlédnuty od vší. V případě nalezení vší nebo hníd ho bohužel nebudeme moci přijmout na tábor a budete ho muset dovézt až po odvšivení. V takovém případě nevracíme uhrazenou cenu, resp. neposkytujeme ani slevu

2) ÚČAST DÍTĚTE NA ČÁSTI TÁBORA – Kdyby dítě mohlo z jakýchkoli důvodů jen na část tábora, domluvte se prosím s hlavním vedoucím – lépe, když se bude moci zúčastnit jen půlky tábora než vůbec. Cena tábora se v takovém případě stanoví dohodou.

3) JÍDLO DĚTEM – Prosíme, nedávejte s sebou dětem jídlo, které se brzy kazí či roztéká, vařit jim budeme, co nejlépe umíme. Během tábora budeme jíst zdravě, jídelníček uzpůsobíme aktivitám dětí, ale bude hodně zeleniny, ovoce a zdravých surovin. Proto Vás prosíme o omezení sladkostí. Nechceme to zakázat úplně, ale vězte, že o děti bude dobře postaráno a cukr budou přijímat spíše z ovoce než ze sušenek. 

4) EKO STOPA – Rádi bychom vám připomněli, že se i letos snažíme dělat tábor šetrný k přírodě a ekologický. Proto prosím dětem nekupujte obyčejné mycí prostředky. My ekologické mycí prostředky nakoupíme a moc rádi se s dětmi o ně podělíme. Na táboře budeme eliminovat odpad, proto nedávejte dětem zbytečné věci na jedno použití (např. igelit pod postel kupte pevný tuhý, co vydrží více táborů a ne ten, co se po 14 dnech vyhodí).

5) NÁVŠTĚVNÍ DEN – I s ohledem na COVID-19 se návštěvní den konat nebude, prosíme všechny, abyste to dodržovali a nejezdili se za dětmi jen tak podívat. Budou v dobrých rukou, a kdyby se něco dělo, ozveme se Vám, děti to bez Vás určitě tu chvíli vydrží a Vy si alespoň odpočinete.

6) ZÁVĚREČNÝ OHEŇ – V pátek 16. 7. 2021 by měl proběhnout tradiční závěrečný slavnostní oheň, nicméně vzhledem k situaci ohledně COVID-19 nyní nevíme, zda bude možné závěrečný oheň i pro rodiče uspořádat či za jakých podmínek. V případě, že by toto povoleno nebylo, byli by rodiče informováni a své děti byste si vyzvedli na konci tábora (tzn. v sobotu 17. 7. v dopoledních hodinách). Prozatím ale pracujeme s variantou, kdy se k nám přidáte a společný závěrečný oheň se uskuteční. Příjezd si prosím naplánujte mezi 17:00 až 18:00 hodinou. Slavnostní oheň bude začínat asi ve 20:00. Tento večer bývá spojen s tím, že rodiče přespávají v táboře a v sobotu dopoledne je hromadný odjezd i s dětmi. Pokud to bude jen trochu možné, prosíme, neplánujte odjezd už v pátek. Dovezte si s sebou vlastní buřty a chleba pro Vás (pro děti zajistíme). Rodiče spí v táboře ve vlastních stanech, tedy nutný i vlastní spací pytel a karimatka. Následující den bude odjezd z tábora, popř. nám můžete pomoci s balením, což je nadmíru vítáno. V den příjezdu rodičů bude ze silnice označena cedulí odbočka k tábořišti. Počítejte s tím, že s ohledem na tamější příjezdovou cestu a terén nebude moci většina aut zajet k tábořišti a bude nucena parkovat v okolí. Rádi bychom Vás poprosili, abyste si na závěrečný oheň nevozili alkohol. Jsme skautský tábor, dětem se snažíme vštěpovat určité hodnoty a neradi bychom naše dvoutýdenní soužití s přírodou zakončili v alkoholovém opojení. Pro kuřáky bude vyhrazeno místo stranou od tábora.


III. VÝZBROJ A VYBAVENÍ

1) NEBRAT – Na tábor nedávejte dětem žádné elektronické přístroje (elektronické hry, mobilní telefony, mp3 přehrávače apod.). Pokud i tak bude mít dítě nějakou věc z výše uvedených, nebereme za ni žádnou zodpovědnost. Tábor je bez elektřiny. Nejlépe je věci zabalit do kufru či cestovní tašky (lepší kufr – lépe se ve stanu skladuje a otevírá, ale ať není moc vysoký (max. 20 cm), aby se vešel pod postel, u malých dětí necháváme kufr na posteli u nohou). 

2) S SEBOU: 

  • spací pytel, karimatka/samonafukovačka, eventuálně i deka na chladné noci (dle kvality spacáku) – nestačí alumatka (postel je tvrdá, dřevěná), dva kusy igelitu (cca 2×1 metr, jeden je na dřevěnou palandu pod karimatku a druhý pod kufr na zem), polštářek, hodí se i kapsář do stanu na drobnosti (spíše menší na podsadu do uličky – vysoká je cca metr); 
  • vhodná obuv – sandály, pevné prochozené (naimpregnované) boty vhodné na puťák, boty na sport a holínky;
  • vhodné oblečení – dostatečné množství spodního prádla, ponožek (i tlusté do zimy a na spaní, punčocháče), trička, tílka, mikina, svetr, tepláky, kraťasy, oblečení na spaní, tenčí bunda (větrovka/softshelka), pokrývka hlavy (proti slunci), sluneční brýle. Někdy se hodí i čepice a rukavice. Kostým v čarodějnickém provedení (např. hábit), skauti a skautky s sebou starší plavky. Počítejte s tím, že jsme neustále venku, nejsou vhodné křiklavé barvy a drahé a nové věci;
  • pláštěnka – je opravdu nezbytná! (v případě jemné igelitové raději dvě), pytlík na špinavé prádlo (ne igelit, nejlepší je hadrová taška se stahováním), ručník – nejlépe jeden malý a osuška, plavky, kapesníky;
  • hygienické potřeby – kartáček, pasta, hřeben, repelent, krém na opalování, jelení lůj (mýdlo/ sprcháč/ šampon mít nemusí, leda ekologické – jinak děti dostanou ekologické mycí prostředky šetřící přírodu na táboře). Alespoň 5 ks roušek/respirátorů v popsaném pytlíku (připravte i pytlík na použité roušky!), příruční dezinfekci – podepsanou, v případě nařízení i vlastní antigenní test(y);
  • léky, které dítě užívá (nejlépe v nějaké krabičce – nadepsané jménem a způsobem užívání);
  • skautský kroj – kdo má (ke kroji je nutné mít tmavé kalhoty/kraťasy nejlépe hnědé či tmavě zelené barvy), kdo nemá kroj, tak alespoň turbánek a skautský šátekloni vyšly nové šátky -> pořizujte ty (světlušky a vlčata -> žlutý šátek s tyrkysovým okrajem, skauti a skautky -> modrý šátek s bordovým okrajem). Turbánek, šátek i nášivky na kroj lze zakoupit u Mrňouse – katerina.majcova@gmail.com nebo na webu (http://www.junshop.cz/). Cena šátku je 119,- Kč a turbánku 29,- Kč. Ti, co nemají kroj, ať si k šátku vezmou jedno jednobarevné světlé (nejlépe béžové, hnědé) tričko na nástupy;
  • modré střediskové tričko VYKROČ (kdo má); děti z družiny vlčat Ďáblíků si vezmou 1x bílé bavlněné tričko na batiku (100%bavlna),
  • kapesné (stačí 100,- Kč), známky na dopisy, obálky (s nadepsanou adresou) a papíry na dopisy;
  • deník/ zápisník/ trhací blok, propisky, tužky, pastelky, fixy, nůžky, nováčka/ cestičku/ stezku podle toho, co Vaše dítě plní, skautské časopisy (chodí-li Vám do schránky);
  • uzlovačka (kdo nemá, stačí provaz cca 2 m dlouhý), 3 m prádelní šňůra na vypnutí do stanu, kus provázku, KPZ (kdo má), dřevěné ramínko na kroj, pár kolíčků na prádlo, šátek (jiný než krojový – nejlépe čtyřcípý), buzola/kompas (kdo má), nožík, osobní lékárničku (kdo má), šitíčko pro táborové potřeby (nitě, jehly, špendlíky, zavírací špendlík, nůžtičky);
  • baterka (nejlépe čelovka) a náhradní baterie – nutné na hlídky a noční programy;
  • láhev na pití (podepsat, min 1l), menší batůžek na výlet/na cestu, krosnu/větší batoh na puťák (proběhne dvoudenní putovní výlet do přírody s přespáním venku pod celtami, celty zařídíme, obtížnost bude uzpůsobena dětem) – aby se s ním dala nést karimatka, spacák, oblečení a jídlo a pití. (Doporučujeme investovat do cca 50l krosny s dobrým zádovým systémem a bederním pasem, levnější nabízí např. Decathlon či někdy lze sehnat v akci v Lidlu);
  • ešus, plastovou misku (300 – 500ml), lžíci (eventuálně i malou lžičku), hrníček, utěrku (vše podepsané, nejlépe tak, aby i vedoucí poznali, komu ešus patří, často se všechno při mytí plete), škrabku na brambory;
  • kdo chce, tak hudební nástroj, zpěvníčky (např. z minulých táborů), knížku, plyšáčka, deskové hry, karty, něco, čím obohatíte ostatní na táboře.

Balte s dětmi! Bylo by dobré, aby si totiž poznaly svoje kufry, batohy, oblečení a výbavu a věděly, co s sebou mají ☺. Opravdu je časté, že děti ani neví, co v kufru mají a co jim patří. A jak to pak máme vědět my? ☺ Prosíme, co jde, podepište jim to/označte – hlavně ešusy, lžíce, hrneček, pláštěnka, ručník apod. 

3) POVINNÉ DOKUMENTY – dítě musí být na tábor vybaveno: 

  • kartičkou pojišťovny (kopie nebo originál) se zdravotním očkovacím průkazem;
  • potvrzením od dětského lékaře o způsobilosti účastnit se letního stanového tábora (formulář je přiložen) – odevzdejte společně s přihláškou nebo až při odjezdu. Nesmí být starší než 2 roky;
  • potvrzením o bezinfekčnosti (nutný podpis zákonného zástupce s datem odjezdu na tábor). Pozor! NOVÝ FORMULÁŘ!
  • souhlas rodičů s poskytováním informací o zdravotním stavu dítěte – NOVÝ FORMULÁŘ!;
  • prokázání o negativním COVIDU – viz výše

Přihlášku a zdravotní deník (2.stránka) je třeba odevzdat dopředu (termíny viz výše), ostatní nejpozději při odjezdu na tábor.

Pokud Vaše dítě přijede na tábor později, musí být potvrzení o bezinfekčnosti podepsáno v den příjezdu a všechny dokumenty jsou vyžadovány taktéž;


IV. POMOC

Pokud chcete našemu táboru jakkoliv pomoci, což bychom velice uvítali, můžete se informovat na tel. čísle 605 237 671 (Jan Lokvenc). Pomoc může být finanční, materiální nebo fyzická při stavbě či balení tábora. Materiální může být například: papírnické potřeby, drogerie (jar, houbičky, staré utěrky atp.), potraviny, zelenina a ovoce (jestli někdo pěstujete vlastní). Jestliže již víte o nějakém daru na tábor, kontaktujte nás prosím co nejdříve. Již brzy budeme nakupovat věci na tábor, takže bychom se potřebovali přesně domluvit, aby se nestalo, že něco budeme mít vícekrát, než je potřeba. Darovací smlouvu na požádání vystavíme. Všem předem děkujeme! 


V. ADRESA 

Poštu budeme pravidelně vyzvedávat a předávat dětem. Poslední poštu pošlete tak, aby v pátek před koncem tábora dorazila na poštu. Psát jim můžete na tuto adresu: 

Skautský tábor Holice

schránka fary 

Lísek 45

592 45 Lísek – Lhota

Děkujeme za Vaši přízeň a těšíme se na další spolupráci!  V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit na kontakty výše uvedené! Přípravný tým tábora 2021


VI. INFORMACE/DOKUMENTY NA STAŽENÍ

A) DOKUMENTY STEJNÉ PRO VŠECHNY – bezinfekčnost, souhlas, zdrav.způsobilost

B) DOKUMENTY PRO STARŠÍ SKAUTY A SKAUTKY (Raptoři, Vampírky) – přihláška, zdravotní deník a informace

C) DOKUMENTY PRO OSTATNÍ (Jasmínky, Ďáblíci, Příšerky, Diblíci a Blechy) – přihláška, zdravotní deník a informace


VII. DALŠÍ INFORMACE

LEGENDA – Bude čarodějnický svět, prosíme o výrobu kostýmu – ideálně hábit. Inspirace na internetu najdete mraky, není třeba kupovat něco drahého, stačí vyrobit.

VÝZVY – Připomínáme skautům a skautkám, že kdo bude chtít plnit na táboře výzvy, musí mít dokončenou stezku daného stupně. S ohledem na omezené schůzky v tomto roce přimhouříme oči nad těmi body stezky, které nešly splnit během roku. Skautské výzvy má na starost Doktor, ozvěte se mu. K bližšímu popisu výzev oficiálně zde. Zároveň sem nahráváme dokuments podrobnějšími infromacemi, které jsme si schválili u nás ve středisku:

STEZKY – děti v průběhu roku a na táboře budou plnit své stezky, nejdůležitější metodický nástroj. Když yb rodiče zajímal obsah stezky, je možné je stáhnout u nás na google disku, stejně tak tam jsou na stažení výzvy:

  • pro skauty a skautky – zde
  • pro světušky a vlčata – zde

ODBORKY (PRO SKASKA), SVĚTÝLKA A VLČCI (PRO SVĚČATA) – Odborky/světýlka/vlčci jsou další výchovný nástroj, který děti rozvíjí v nějaké konkrétní činnosti. jedná se o sadu úkolů z konkrétního zaměření dle volby dítěte. Smyslem toho je podporovat hlubší zájem o své ostatní koníčky/zájmy. Většina odborek má sadu povinných a volitelných úkolů. Po jejich splnění dětem náleží nášivka na kroj a dekret. Jelikož plnění odborek je čistě dobrovolná činnost a nechceme do toho nikoho nutit, nabízíme to dětem jako možnost. PROSÍME RODIČE/DĚTI, KTEŘÍ BY MĚLI ZÁJEM O PLNĚNÍ NĚJAKÉ ODBORKY/SVĚTÝLKA/VLČKA, ABY SE NÁM OZVALI – ideálně přímo rádci své družiny do 11.6.2021 s tím, co by chtěli plnit. Velkou část úkolů jde plnit sami doma, něco na schůzce, zbytek bychom dodělali na táboře (bude-li to možné).

Soupis odborek pro skauty a skautky – zde

Soupis světýlek a vlčků pro světlušky a vlčata – zde

SLIBY SKAUTSKÉ SVĚTLUŠKOVSKÉ/VLČÁCKÉ – k jejich splnění je třeba mít splněného Nováčka. Není to ale jediná podmínka. O samotném splnění slibu rozhodne rádce družiny s vedoucím oddílu a po domluvě s dítětem. Dítě musí být na slib připraveno, rozumět mu a chápat jeho význam.

JAK DĚLÁME TÁBORY – Tábor je bez nejmenších pochyb vyvrcholením celoroční činnosti každého oddílu. U nás tomu není jinak, každý rok začátkem července vyrážíme na stanový tábor pokaždé někam jinam, vždy do přírody, na nějaké pěkní místo. Kor letos, kdy byla činnost v průběhu roku velmi minimální, se budeme snažit dětem sprostředkovat skvělé zážitky, prostor pro seberozvoj, naučení se něčeho nového a rohloubení přátelství. Více o našich táborech zde:

https://holice.skauting.cz/pro-rodice/tabor/